poniedziałek, 25 czerwca 2012

Kotlety buraczane z odzysku ;-) /NIEWEGAŃSKIE/

Ahoj tam wszystkim tutaj zaglądającym!!
Wiem, że nie pojawiam się za często ale kiedy trwa Euro to przepadam :) Jestem absolutną maniaczką futbolu szczególnie w wydaniu turniejowym (jakoś mniej ligowym, no chyba że mowa o Primera División :) ) a już kiedy grają moi ukochani Hiszpanie z la Furia Roja to wszelkie kulinarne eksperymenty schodzą na dalszy bok.


Nawet w sobotę po meczu wróciłam ok 3 w nocy do domu i dlatego rano w niedzielę robiąc na szybko muffiny rabarbarowe (pyyycha) nie zrobiłam im zdjęcia a wszystko zostało spałaszowane na obiedzie u rodziców lubego ;-)
No to wrzucam lekko zmodyfikowany przepis kotletów jakie wyczarowałam z resztek pasztetu buraczano - pietruszkowego jaki odmroziłam ostatnio.
A przepis na pasztet znajdziecie TU


KOTLETY BURACZANO - PIETRUSZKOWE

Skład:

1 burak
2 małe pietruszki
jajko
bułka tarta
pół cebuli
sól
pieprz

Buraka i pietruszkę należy zetrzeć na małych oczkach tarki albo (dla leni takich jak ja) zmiksować je w blenderze, aby zostały jeszcze małe fragmenty. Masę przełożyć do garnka zalać łyżką wody i poddusić aby warzywa zmiękły. Na patelni obok podsmażyć drobno pokrojoną cebulkę na złoto.
Kiedy masa buraczana lekko przestygnie dodajemy do niej cebulę, doprawiamy sola i pieprzem. Wbijamy jajko, mieszamy i całość uzupełniamy bułką tartą aby powstała nam dająca zlepić się masa. Najlepiej najpierw spróbować dodawać jej oszczędnie i trochę poformować kotlety w dłoni tak jak np. kotlety kapuściano-soczewicowe . Kotlety obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanej patelni.




A ja jeszcze raz przypominam o akcji Siempre i fundacji Agapeanimali. Moja paczka już dziś poszła mam nadzieję, iż kosmetyki wysłane się przydadzą!


1 komentarz:

  1. Ja też wysłałam paczkę, fajnie, że możemy choć trochę pomóc kociakom :)!

    OdpowiedzUsuń