sobota, 15 października 2011

Wege krupnik /NIEWEGAŃSKI/

Mimo mojego upodobania do eksperymentów czasem lubię wrócić do klasyki, oczywiście odpowiednio 'wege-zmodyfikowanej' (no cóż, polska kuchnia raczej obfituje w mięso). W sezonie jesienno-zimowym najlepiej sprawdzają się u mnie gęste, treściwe zupy. No i muszę przyznać, iż czasem ogarnia mnie lekkie lenistwo a w takim przypadku jednogarnkowe potrawy są idealnym rozwiązaniem ;-)
Tym razem naszła mnie ochota na gęsty krupnik.

KRUPNIK

Składniki:

3-4 średnie ziemniaki
2 marchewki
ćwierć selera
1 większa pietruszka
1 średnia cebula
szklanka kaszy jęczmiennej 
łyżka masła
sól
pieprz ziołowy
tymianek
papryka słodka
woda/ wywar warzywny

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić w garnku na maśle, dodać pokrojone w małą kostkę warzywa i chwilę je podsmażyć, dodać kaszę i zalać wywarem. Gotować aż warzywa i kasza będą miękkie. Warto pamiętać o częstym mieszaniu zupy po jej zagotowaniu, gdyż kasza ma tendencje do przywierania. 
Zupę przyprawić, można podawać z posiekaną natką pietruszki, ja akurat jej nie miałam.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz