sobota, 15 października 2011

Syrop dyniowo-przyprawowy do kawy i nie tylko (pumpkin spice syrup)

Na moim ukochanym Pinterest.com natknęłam się na przepis do samodzielnego wykonania Pumpkin Spice Latte, chyba jednej z najbardziej popularnych kaw w Amerykańskim Starbucks w sezonie jesienno-zimowym (czy w Polsce taka forma jest nie mam pojęcia). Najważniejszą częścią latte jest słodki, pełen przypraw syrop z dyni.
A jako że wierną fanką dyni jestem postanowiłam spróbować i polecam!


SYROP DYNIOWY

Składniki:

1,5 szklanki wody
1,5 szklanki cukru (najlepiej brązowego)
4 laski cynamonu
1 łyżka mielonej gałki
½ łyżki mielonego imbiru
½ łyżki goździków
3 łyżki puree z dyni (jak zrobić puree piszę niżej)

Wymieszać wodę z cukrem w garnku i podgrzać na średnim ogniu, mieszając od czasu do czasu aż do całkowitego rozpuszczenia cukru. Dodać laski cynamonu, przyprawy i puree. Gotować dalej ok. 5 min, często mieszając, nie dopuszczając do zagotowania płynu. Zdjąć z ognia i ostudzić przez 10-15 minut. Przecedzić przez gazę.sitko do butelki. Przechowywać w lodówce. Z tej ilości wyszło mi mniej więcej 0,5l syropu.



Aby przygotować Pumpkin Spice Latte, wymieszać espresso ze spienionym mlekiem (najlepiej pieni się sojowe) i dodać 1,5-2 łyżki syropu. 



PUREE Z DYNI:

Składniki:

dynia ;-)

Dynię obrać ze skórki i pestek, pokroić na kawałki. Upiec w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku. Czas pieczenia zależy od wielkości kawałków, jeśli są to duże kawałki (połówki, ćwiartki) do 45-50 min, plastry ok.20 min.
Upieczoną i wystudzoną dynię zmiksować, wg. potrzeby odsączyć (ja tego nie robiłam). 
Takie puree możemy wykorzystać od razu bądź zamrozić lub zawekować na zimę.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz