środa, 19 października 2011

Ciasto Dyniowe /NIEWEGAŃSKIE/

Mieliśmy już zupę dyniową, syrop dyniowy tak więc najwyższa pora przyszła na ciasto dyniowe. Dynia na prawdę jest niezwykłą rośliną, można z niej robić absolutnie wszystko: sprawdza się zarówno w wersji słonej, ostrej jak i słodkiej. Ba, na moim ukochanym (i już wspominanym) pinterest natknęłam się na przepis na masło dyniowe, tak, tak - masło :) To jeszcze przede mną a tymczasem podaję przepis na niezwykle proste ciasto z dyni:


CIASTO DYNIOWE

Składniki:

  1 szklanka mąki pszennej
1/2 -1 szklanki puree z dyni*
1/2 szklanki cukru (najlepiej brązowego)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 szklanki oleju
2 jaja
szczypta soli
łyżeczka cynamonu (ja daję łyżkę, co kto lubi ;)
ewentualnie łyżeczka przyprawy do piernika
ewentualnie orzechy (ja akurat nie miałam)

Wymieszać sypkie składniki ciast dokładnie: mąkę, cukier, proszek, sodę, przyprawy. W osobnej misce jaja zmiksować z olejem, dodać do tego dynię, wymieszać i dodać sypkie składniki. Przelać ciasto do formy. Ja w tym przypadku użyłam keksówki, ale tortownica, bądź mała kwadratowa forma nadadzą się równie dobrze. Piec ok. 40 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Sprawdzać patyczkiem.
Po upieczeniu ciasto można polać polewą czekoladową, niestety ja się spieszyłam po upieczeniu (a wiadomo gdzie się człowiek spieszy.. ;]) więc ciasto lekko 'musnęłam' czekoladą z wierzchu i posypałam cynamonem.

*Przepis na puree można znaleźć tutaj:
http://nipaquifood.blogspot.com/2011/10/syrop-dyniowo-przyprawowy-do-kawy-i-nie.html
W oryginalnym przepisie jest 1/2 szklanki dyni, ja tym razem dodałam trochę ponad 1 szklankę, gdyż zostało mi puree po przygotowywaniu syropu i to nie był zły pomysł. Ciasto wyszło przyjemnie wilgotne, no i zdrowsze :)

Na zdjęciach może nie wygląda zbyt ciekawie ale zapewniam smakuje bosko!




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz